miércoles, 27 de noviembre de 2019

La Pippi i els seus amics busquen el tresor



Després de l’activitat d’inici, on els infants han pogut treballar el vocabulari que surt al conte de La Pippi torna a Vila-Desastre, la mestra ara els proposarà fer el seu propi mapa de l’illa Kurrekurredutt.

Per a poder fer-ho, primerament, la mestra els mostrarà alguns dibuixos de mapes, per a que els infants es familiaritzin amb la idea del que és un mapa i puguin pensar què és el que volen ficar en el seu mapa i com ho volen representar. Després, els infants es podran col·locar en petits grups de treball, on la mestra els hi donarà una cartolina Din A3 i diferents materials per a que realitzin el mapa, com poden ser llapis de colors, retoladors, ceres, plastilina, etc. És important explicar als infants que al mapa han d’aparèixer alguns dels objectes i els elements que s’han treballat en l’activitat anterior, com per exemple, mar, vaixell, pirata, etc.



Un cop els infants hagin acabat amb el seu mapa de l’illa, de manera individual, hauran d’escriure en un paper a part les paraules que hi troben en el seu dibuix, per poder treballar, no només la relació de la paraula amb l’objecte sinó la seva grafia.   

En la següent sessió, com ja s’ha pogut treballar el mapa i el vocabulari característic que podem trobar en una illa. Els alumnes de segon de primària que treballen el projecte dels pirates, els han preparat una petita búsqueda del tresor en el pati de l’escola. Per a poder fer-ho han col·locat per l’espai dibuixos grans com, el d’un vaixell, un barril, unes palmeres ... i a cada element hi ha escrit el seu nom corresponent en lletra de pal i de mida gran per a que els infants puguin relacionar la paraula amb l’objecte.        

Un cop s’han situat en l’espai, els infants de P5 es dividiran en petits grups, de manera que quedin grupets d’entre 3 i 4 infants, i a cada grupet els acompanyaran dos alumnes de segon de primària, per ajudar-los a seguir el camí marcat i a descobrir els diferents elements fins arribar al tresor. D’aquesta manera, no només es treballa la lecto-escriptura d’una manera lúdica, sinó que es pot donar resposta a les diferents necessitats dels infants i es treballa la cooperació en grup a partir del treball en equip entre internivells.



Objectius a treballar:
-       Fomentar la relació internivells
-       Desenvolupar la lectoescriptura
-       Reconèixer la paraula amb la imatge
-       Interpretar un mapa

1 comentario:

Benvinguts i benvingudes

Hola! Benvinguts i benvingudes al nostre blog de la Pippi Calcesllargues. Som la Jana i la Marina, estudiants d'Educació Infan...